Kwaliteit is belangrijk
We willen bij YOEP de best mogelijke hulp geven. Onze medewerkers volgen daarom voortdurend opleidingen en cursussen. Ook innovatie speelt daarbij een belangrijke rol.
Om de kwaliteit van de geboden hulp te waarborgen heeft YOEP een kwaliteitsstatuut. Dit statuut is verplicht en wordt officieel getoetst. Het beschrijft wat er geregeld moet worden op het gebied van kwaliteit en verantwoording.
Als professionele organisatie voor geestelijke gezondheidszorg wil YOEP u zo goed mogelijk ondersteunen. Toch kan het zijn dat er tijdens uw begeleiding of behandeling dingen gebeuren die u als onjuist of onterecht ervaart. Als u klachten of gevoelens van ongenoegen heeft, willen we dit graag weten en bespreekbaar maken. YOEP ziet klachten als een belangrijk hulpmiddel om onze dienstverlening te verbeteren. Samen met u zoeken we naar een oplossing voor het probleem.
Er zijn verschillende mogelijkheden om uw ongenoegen of klacht aan ons kenbaar te maken.
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
Interne klachtenfunctionaris
Bereikbaar via: info@yoep.nl

Cliëntervaringen bij YOEP
Bij YOEP staat de kwaliteit van onze zorg voorop. Om continu te verbeteren en aan te sluiten bij de behoeften van onze cliënten, houden wij jaarlijkse clienttevredenheidsonderzoeken om de ervaringen van onze cliënten te meten. Het helpt ons inzicht te krijgen in wat goed gaat en waar we kunnen verbeteren. Cliënten hebben de zorg van YOEP in 2024 met het rapportcijfer 7.6 beoordeeld. Iets waar we trots op zijn.
Onderdeel van onze clienttevredenheidsonderzoeken is de Consumer Quality Index (CQI) in de volwassenzorg. Ook deze vragenlijst meet de ervaringen van onze cliënten en helpt ons inzicht te krijgen in wat goed gaat en waar we kunnen verbeteren. Cliënten 18+ hebben de volwassenzorg in 2024 met het rapportcijfer 8.4 beoordeeld. Iets waar we uiteraard eveneens bijzonder trots op zijn.
Waardering van onze cliënten
Onze cliënten waarderen in het bijzonder de informatie die zij krijgen over het doel van de behandeling en het contract met- en het zich vertrouwd voelen bij onze begeleiders. We nemen de feedback uit onze clienttevredenheidsonderzoeken serieus en werken voortdurend aan verbeteringen om onze zorg nog beter af te stemmen op de wensen en behoeften van onze cliënten.
Wij geloven dat de ervaringen van onze cliënten essentieel zijn voor het verbeteren van onze zorg. Daarom nodigen wij al onze cliënten uit om de clienttevredenheids-vragenlijst in te vullen. Deze feedback helpt ons om de kwaliteit van onze diensten te waarborgen en te verbeteren.
