Ik heb een doorverwijzing van een specialist. Wat nu?
Je kunt bij de YOEP-groep terecht met een verwijzing van een specialist. Maar wat gebeurt er na je aanmelding?
Aanmelding en verwijzing
Nadat je bij de YOEP-groep aangemeld bent met een verwijzing, wordt er door ons binnen een week contact met je opgenomen (of met je ouders wanneer je jonger bent dan 16 jaar).
Screening
We kijken dan of wij voldoende informatie hebben om te bepalen of wij jou verder kunnen helpen met je hulpvraag. We noemen dit een screening. Mochten er toch nog vragen vanuit ons zijn, dan nemen we telefonisch contact op.
Formulieren en toestemming
Als wij jou verder kunnen helpen met je hulpvraag, gaan we de aanmelding in orde maken. We maken een digitaal dossier voor jou aan. Ook vragen we jou en/of je ouders om toestemming voor de begeleiding en/of behandeling. Daarnaast kan er gevraagd worden om een vragenlijst in te vullen, dit is afhankelijk van de dienst waar je je voor aanmeldt.
Intake
Als we al jouw gegevens ontvangen hebben en de toestemming binnen is, zoeken we de juiste begeleider/behandelaar voor jou en je hulpvraag. Wanneer we die gevonden hebben, gaan we een eerste gesprek voeren. Dit noemen we de intake.
Onderzoek & behandelplan
Wanneer we jou wat beter hebben leren kennen en een goed beeld hebben van hoe we jou verder kunnen helpen, stellen we een behandelplan op. Hierin vertellen we hoe we denken jou verder te kunnen helpen. Dit doen we samen met jou, je ouders en eventueel een andere betrokken organisatie (denk hierbij aan je school).
Behandelingen & begeleiding
Nadat we dit behandelplan samen met jou (en je ouders) besproken hebben, starten we met het uitvoeren van het behandelplan. Dit doen we samen met jou door middel van gesprekken, eventuele onderzoeken of andere activiteiten die in het behandelplan staan. Ook stemmen we hier met je af hoe lang we denken dat een traject gaat duren zodat je weet waar je aan toe bent.
Goed om te weten
Locaties & regio’s
Ontdek de locaties en regio’s waar de YOEP-groep actief is. Zorg dichtbij kan bij ons op locatie zijn, bij jou thuis of daar waar nodig. Lees meer over onze locaties voor meer informatie.
Wachttijden
Wachten is nooit prettig, vooral als je snel geholpen wilt worden. Per hulpvraag en regio kan er sprake zijn van verschillende wachttijden. Wij doen we er alles aan om de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Op onze locatie pagina’s vind je de actuele wachttijden.
Bij YOEP is open communicatie belangrijk. Daarom is het goed om te weten wat je van ons mag verwachten. We luisteren naar je, delen informatie en vragen om jouw mening voordat we belangrijke beslissingen nemen. Samenwerking is essentieel om de gewenste resultaten te bereiken. Daarom verwachten wij ook van jou het nodige zoals een actieve inzet. Vanuit YOEP mag je verwachten dat wij jouw recht op privacy respecteren en ervoor zorgen dat jouw persoonlijke informatie vertrouwelijk behandeld wordt. Wij streven naar een veilige en ondersteunende omgeving voor jouw welzijn en persoonlijke groei.